برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

جدایی “کارین” از فیسبوک

کارا سوییشر، ژورنالیست معروف آی‌تی در آمریکا، در سایت شخصی‌اش در گزارشی نوشته که کارین مارونی (Caryn Marooney) مدیر ارشد پی‌آر و ارتباطات فیسبوک پس از هشت سال در حال جدا شدن از این غول شبکه‌های اجتماعی است. نکته جالب این است که مارونی در حال پیدا کردن جایگزینی برای خودش است.

خروج مارونی از فیسبوک در حالی رخ می‌دهد که این شرکت طی یک سال گذشته وجهه مثبتی نداشته و با انواع و اقسام بد پی‌آر مواجه بوده؛ از بدنامی در دستکاری کردن در انتخابات آمریکا و همدستی با روس‌ها گرفته تا فروش دیتا و انواع و اقسام اتهاماتی که اِف آبی محبوب را در سراشیبی قرار داده.

سوییشر در بخشی از این مقاله که روی صحبتش با فیسبوک و احتمالا CEOهاست، می‌پرسد: “چرا باید نگران جدا شدن فرد پی‌آر از مجموعه باشید؟”

او در پاسخ می‌گوید: چون شرکتی همچون فیسبوک با وضع اسفناک بد پی‌آری که این روزها با آن مواجه است به کمک تک تک افراد باتجربه ارتباطات و PR نیاز دارد.

اما مارونی تجربه ارتباطات جهانی فیسبوک و محصولات دیگر این کمپانی شامل واتس اپ، اینستاگرام، مسنجر و هدست‌های واقعیت مجازی را در کارنامه هشت ساله‌اش دارد. او همچنین یکی از افراد بسیار نزدیک به مارک زوکربرگ است که تنها سه سال پیش از استخدامش در فیسبوک، به صورت مشاور با آن همکاری می‌کرد.

طی چند وقت اخیر کارمندان دیگری هم از فیسبوک جدا شده‌اند که غالبا به دلیل وضع این شرکت در اذهان عمومی بوده است. اما ظاهرا ترک مارونی به این صورت نیست و او تا زمانی که جایگزینی برایش یافت نشود در شرکت می‌ماند که در نوع خودش قابل توجه است. او در یادداشت خداحافظی‌اش از فیسبوک برای همکارانش نوشته است:

“چیزی که رفتن مرا سخت‌تر می‌کند اعتقاد محکمی است که به فیسبوک دارم. وقتی در سال ۲۰۰۸ به فیسبوک آمدم، فیسبوک ۴۰ میلیون کاربر داشت و فقط در آمریکا در دسترس بود و تنها یک وبسایت بود. فیسبوک خیلی تغییر کرد؛ ما الان فیسبوک، واتس اپ، مسنجر، اینستاگرام و واقعیت مجازی هستیم و تکنولوژی بینظیری با دیتاسنترهایی در سراسر جهان داریم. با این همه تغییر فیسبوک، چیزهای زیادی ثابت مانده است؛ اتفاقات خوبی که دائما در این شرکت می‌افتد. و در رابطه با چالش‌هایی که داریم این را بگویم که با استراتژی و افراد خوبی که داریم در حال حل کردن آن هستیم و از همیشه مصمم‌تریم.”