برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

بازدید از استیشن اف (Station F) پاریس

مجموعه Station F بزرگترین مرکز استارتاپ‌ها (کارخانه نوآوری) در جهان است که در بخش جنوبی و در نزدیکی رود سِن در شهر پاریس ساخته شده است.

استیشن اف در سال ۲۰۱۷ توسط رییس‌جمهور فرانسه، امانوئل مکرون افتتاح شد. این مرکز نوآوری، پیش از این یک ایستگاه قطار متروکه بوده که مورد بازسازی کامل قرار گرفته و اکنون ۳۴ هزار متر مربع فضا برای استقرار هزار استارتاپ را دارد. در معماری این فضا، اسکلت سازه قدیمی آن حفظ شده است.

استیشن اف به طور کامل با سرمایه بخش خصوصی راه‌اندازی شده و مدیریت می‌شود.

خاویر نیل (Xavier Niel) سرمایه‌دار و کارآفرین میلیاردر حوزه تکنولوژی فرانسوی که موسس و سهامدار عمده اپراتور اینترنت و موبایل ایلیاد (Iliad) این کشور است، استیشن اف را تاسیس کرده است. نیل همچنین یکی از مالکان روزنامه معروف لوموند فرانسه نیز شناخته می‌شود.

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی دنیا همچون فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت و بایننس در Station F دفتر دارند و از نزدیک با استارتاپ‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین چندین VC نیز در این کارخانه حضور دارند.

به غیر از شرکت‌ها، استیشن اف نیز دوره‌های مختلفی را برای استارتاپ‌ها برگزار می‌کند. برای مثال در یکی از دوره‌ها برنامه‌نویس‌ها با فارغ‌التحصیلان کسب‌وکار، به صورت مستقیم به حل چالش و مساله می‌پردازند.

استیشن اف برای پذیرفتن استارتاپ‌ها از آنها سهام دریافت نمی‌کند، اما تیم‌ها برای حضور در این مکان باید ثبت‌نام و اجاره استفاده از فضا و میز کارشان را پرداخت کنند.

درون استیشن اف شعبه‌ای وجود دارد که امور اقامت و ویزای افراد خارجی تیم‌های استارتاپی را انجام می‌دهد. در واقع این مرکز برای اخذ ویزای بلندمدت به تیم‌های پذیرفته شده کمک می‌کند.

در مجاورت Station F آپارتمان‌هایی برای اقامت تیم‌های استارتاپی وجود دارند.

فضای داخلی استیشن اف از ۳ بخش تشکیل شده است، یک بخش ورودی و عمومی که شرکت‌ها در آن دفتر دارند، بخش محیط کار تیم‌ها که مجزا شده و سکوت آن همچون محیط کتابخانه حفظ می‌شود تا تمرکز تیم‌ها از بین نرود. بخش سوم و انتهایی، محیط استراحت و غذاخوری Station F است که از چندین رستوران و کافه مختلف تشکیل شده است. هزینه سفارش از رستوران‌های استیشن اف بر عهده خود شخص است که قیمت به نسبت بالایی نیز دارند.

عمده تیم‌های موفق خارج شده از استیشن اف استارتاپ‌های فرانسوی هستند.

در ادامه با تصاویری از محیط استیشن اف همراه باشید.

بخشی از فضای استیشن اف که بازدید از آن برای عموم آزاد است. البته پیش از بازدید باید رزرو از طریق سایت آن انجام شود

 

ورودی اصلی استیشن اف

 

راهرویی در وسط این مرکز نوآوری که برای عبور و مرور ساکنان محله اطراف تعبیه شده تا مزاحمتی برای اهالی پیش نیاید

 

فضای بیرونی استیشن اف پاریس